Sigmax
Uitwerking merkidentiteit en strategie voor de divisie van een softwareontwikkelaar
Kontour Vastgoed, ontwikkelaar van luxe recreatievastgoed voor het hogere segment, is jarenlange klant bij BrandForceOne. Wat begon met de uitwerking van de merkidentiteit voor PUUR Exloo, een van de projecten van Kontour Vastgoed, is uitgegroeid tot een jarenlange samenwerking, waarbij BrandForceOne meedenkt, kijkt en uitvoert als het gaat om strategie, marketing en organisatie - voor zowel de projecten van Kontour als Kontour zelf.
Ambitie: de frisse wind in de pannenmarkt.
Ellen van Dijk, strateeg bij BrandForceOne: 'Wegter heeft met Skottsberg de ambitie om de frisse wind in de pannenmarkt te worden. Met de gekozen positionering als robuust mannenmerk zijn daarin in korte tijd stappen gezet. Met de juiste film en fotografie is er een beleving gecreëerd die niet alleen vernieuwend is in de functioneel georiënteerde pannenmarkt, maar ook de interne organisatie inspireert over wat de organisatie met het merk beoogt te bereiken in het kader van de bedrijfsbrede ambitie: een family of brands worden.
“BrandforceOne weet precies welke stappen op welk moment gezet moeten worden” Marc Wegter, directeur
De ontwikkeling van het merk Skottsberg is onderdeel van bedrijfsbrede ambitie van Wegter om zich door te ontwikkelen als een family of brands. Naast het uitwerken van het merkkompas voor Skottsberg, en het begeleiden van de doorvertaling ervan naar de marketing, zette BrandForceOne ook de bedrijfsstrategie en de merkidentiteit voor Wegter-breed op papier. Marc Wegter: 'BrandForceOne weet precies welke stappen je wanneer moet zetten om echt tot uitvoering te komen. En ook wie je waarvoor moet hebben om tot de kwaliteit die we voor ogen hebben te komen. Met de door BrandForceOne aangedragen partijen zijn we in korte tijd snel verder gekomen, en ze blijven ook zelf betrokken om met ons mee te kijken. En dat is gewoon heel prettig.'